Muista syödä kunnolla kun teet töitä

Töitä tehdessä, oli se ruumiillista työtä tai enemmän vain ajattelua vaativaa hommaa, tarvitsee keho energiaa ja tarpeeksi ravintoaineita jaksaakseen kunnolla. Kannattaa siis pyrkiä syömään tasaisesti ja ravitsevaa ruokaa, jotta jaksat. Fyysistä työtä tehdessä tarvitsee myös muistaa saada tarpeeksi proteiinia hiilihydraattien lisäksi.

Nykyaikana on onneksi helppo saada valmisruokia tai valmiita annoksia joko vietyä työpaikalle tai haettua työpaikan lähettyviltä. Valmiisiin, puolivalmiisiin tai itsetehtyihin ruokiin on helppo tukeutua vaikka haluaisi syödä terveellisesti. Ruoan valmiina ostaminen ei automaattisesti tarkoita että se olisi epäterveellistä. Nykyään on saatavilla valtavasti erilaisia helppoja valmisruokia, joiden ravintosisältö on monipuolista ja tarpeeksi ravintoaineita sisältävää. Näitä kannattaakin hyödyntää jotta jaksat hyvin ja tehokkaasti töissä.

 

Välipalat ovat tehokas energianlähde

Kun pieni nälkä yllättää, silloin kannattaa olla nopeasti saatavilla helppoja ja nopeita välipaloja. Tehokas vedenkeitin on hyvä apu erilaisten nopeiden lämpimien välipalojen valmistamiseen. Vedenkeittimellä saat nopeasti esimerkiksi pikanuudeleita, erilaisia valmisaterioita tai vaikka teetä tai pikakahvia nopeaan kuuman juoman tarpeeseen saa nopeasti vaikka mahdollisuutta muuten lämpimään välipalaan ei olisi.

Muista muista myös virvokkeet

Virkistävä juotava on jokaiselle tärkeää varsinkin pitkien työpäivien ja raskaan tai varsinkin lämpimässä olosuhteissa tehtävän työn aikana. Nestehukka voikin iskeä helposti ja tästä syystä kannattaa virvokkeiden olla helposti saatavissa. Sodastream hiilihapotuslaite on kätevä kun haluat nopeasti virvoittavaa ja raikasta juotavaa, muttet halua juosta kaupassa hakemassa painavia juomapulloja. Makunesteiden avulla saat myös aikaan erilaisia makuja, juuri sitä mitä sillä hetkellä mielesi tekee.

Vitamiinipitoiset kivennäisvedet ovat hyvä lisä kun hikoilet paljon. Saat elimistön tarvitsemia kivennäis-, ja hivenaineita hikoilemiesi tilalle ja mahdollisesti voit paremmin. Ne ovat myös terveellisempi vaihtoehto paljon sokeria sisältäville limonadeille. Kannattaa maistaa eri vaihtoehtoja jotta löydät itsellesi parhaimman makuisen vaihtoehdon.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *