Optimoi yrityksesi kännykkäkansalle!

Nykyään kännykät ovat oletettu jatko-osa jokaisen ihmisen kämmenellä. Heti kun joku joutuu jonoon kaupassa, istuu alas bussissa, tai pysähtyy punaiseen valoon, kännykkä sujahtaa taskusta ja katse liimautuu ruutuun. Vaikka tämä normi saattaa rasittaa ihmissuhteitamme, liikeihmisinä voimme hyödyntää tätä myyntiväylänä. Bisneksen lisäämiseksi suosittelen, että optimoit tuotteesi, palvelusi, ja brändisi mobiilikäyttäjille.

Nettisivut

Varmista, että nettisivuillasi on mobiiliversio. Tutkimusten mukaan vuodesta 2015 eteenpäin, mobiililaitteiden määrä koko maailman verkkoliikenteessä on lisääntynyt huimasti, ja nyt vuoden 2020 lopulla, 51 % verkkoliikenteestä tulee mobiililaitteiden kautta (tähän ei ole laskettu tabletteja). Tämä tarkoittaa sitä, että joka jopa toinen sivustollasi vieraileva henkilö katsoo sivustoa pieneltä kännykän näytöltä. Jos nettisivujasi ei ole optimoitu mobiililaitteille, saatat menettää suuria määriä mahdollisia asiakkaita päivittäin, koska desktop sivusto on liian vaikeaselkoinen kännykältä katsottuna. Uudista nettisivusi tänään!

Sovellukset

Riippuen tuotteestasi, mobiilisovelluksen luominen saattaa olla paras vaihtoehto yrityksellesi. Nettikaupat, deittailusivustot sekä kieltenoppimis-sovellukset kaikki löytyvät helposti ladattavina kännyköille. Sovelluksesta voi tehdä maksullisen, tai se voi olla ilmainen (ja riippuen tuotteestasi ehkä mainosten kera). Eräs mainoskikka myös olisi luoda esimerkiksi hauska mobiilipeli, joka liittyy tuotteeseesi, joten vaikka et myisi sillä mitään suoranaisesti, se toisi positiivista julkisuutta brändillesi.

Sosiaalinen Media

Nykypäivänä sosiaalista mediaa on vaikeaa päästä pakoon, ja siksi se kannattaa hyödyntää. Suomalaisista 61 prosentilla on profiili ainakin yhdessä sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram, twitter, linkedin, YouTube…), ja he viettävät siellä keskimäärin 1–3 tuntia päivässä. Valitse mediasi kohderyhmän iän perusteella, Facebook on yli 40 v vuotiaiden suosiossa, kun taas 75 % alle 24 vuotiaista ovat aktiivisia Instagramissa. Edustus sosiaalisessa mediassa toimii parhaiten oman profiilin, sekä yhteistyön kautta uskottavien some-vaikuttajien kanssa. Sosiaaliseen mediaan voi myös myydä mainoksia niin kuin vanhan ajan sanomalehtiin.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Optimoi yrityksesi kännykkäkansalle!

Nykyään kännykät ovat oletettu jatko-osa jokaisen ihmisen kämmenellä. Heti kun joku joutuu jonoon kaupassa, istuu alas bussissa, tai pysähtyy punaiseen valoon, kännykkä sujahtaa taskusta ja katse liimautuu ruutuun. Vaikka tämä normi saattaa rasittaa ihmissuhteitamme, liikeihmisinä voimme hyödyntää tätä myyntiväylänä. Bisneksen lisäämiseksi suosittelen, että optimoit tuotteesi, palvelusi, ja brändisi mobiilikäyttäjille.

Nettisivut

Varmista, että nettisivuillasi on mobiiliversio. Tutkimusten mukaan vuodesta 2015 eteenpäin, mobiililaitteiden määrä koko maailman verkkoliikenteessä on lisääntynyt huimasti, ja nyt vuoden 2020 lopulla, 51 % verkkoliikenteestä tulee mobiililaitteiden kautta (tähän ei ole laskettu tabletteja). Tämä tarkoittaa sitä, että joka jopa toinen sivustollasi vieraileva henkilö katsoo sivustoa pieneltä kännykän näytöltä. Jos nettisivujasi ei ole optimoitu mobiililaitteille, saatat menettää suuria määriä mahdollisia asiakkaita päivittäin, koska desktop sivusto on liian vaikeaselkoinen kännykältä katsottuna. Uudista nettisivusi tänään!

Sovellukset

Riippuen tuotteestasi, mobiilisovelluksen luominen saattaa olla paras vaihtoehto yrityksellesi. Nettikaupat, deittailusivustot sekä kieltenoppimis-sovellukset kaikki löytyvät helposti ladattavina kännyköille. Sovelluksesta voi tehdä maksullisen, tai se voi olla ilmainen (ja riippuen tuotteestasi ehkä mainosten kera). Eräs mainoskikka myös olisi luoda esimerkiksi hauska mobiilipeli, joka liittyy tuotteeseesi, joten vaikka et myisi sillä mitään suoranaisesti, se toisi positiivista julkisuutta brändillesi.

Sosiaalinen Media

Nykypäivänä sosiaalista mediaa on vaikeaa päästä pakoon, ja siksi se kannattaa hyödyntää. Suomalaisista 61 prosentilla on profiili ainakin yhdessä sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram, twitter, linkedin, YouTube…), ja he viettävät siellä keskimäärin 1–3 tuntia päivässä. Valitse mediasi kohderyhmän iän perusteella, Facebook on yli 40 v vuotiaiden suosiossa, kun taas 75 % alle 24 vuotiaista ovat aktiivisia Instagramissa. Edustus sosiaalisessa mediassa toimii parhaiten oman profiilin, sekä yhteistyön kautta uskottavien some-vaikuttajien kanssa. Sosiaaliseen mediaan voi myös myydä mainoksia niin kuin vanhan ajan sanomalehtiin.